14 dec. 2008

Det där med skötbord

Säng är ju redan vald, även om själva inköpet kan vänta till bebis är några månader. För till att börja med kommer bebis att sova i babysängen från Bornholm, som både Olivia och Cornelia legat i. Den är väldigt liten, och får lätt plats brevid vår säng.

Men det där med skötbord är svårare. Det ska vara vitt och ha lådor, som kan dölja allt skräp man behöver vid ombyten (öppna hyllor är knappast zen!). Har en favorit, från Oliver furniture, men jag tror att Tomas kan komma att tycka att det är i mesta laget med runt 7000 kr...


Oliver furniture

Har kollat runt som en galning, och lyckades (trots min förkärlek till fina skötbordet här ovan) fastna för det här från Brio:


Brio


Nu visade det sig tyvärr, när jag såg det IRL (på utförsäljningen i torsdags), att det är väldigt lågt. Och även fast jag kan få ett bra pris genom Lotta (ca 2000 kr istf 2800 kr, som det kostar på G-Knapp), så är det inte värt det om jag kommer få ryggskott på kuppen.

Mamma hade sett ett fin skötbord med lådor framtill på Jysk, och jag tror det är detta hon menar:


Jysks Frederik

Tja, inte sååå pjåkigt, och priset är på 1800 kr.
Men det från Oliver furniture är lätt det finaste. Ska enligt uppgifter från agenturen finas i en babybutik i Trelleborg, ochdit tänkte jag åka i mellandagarna...vem vet, kanske rear de lite? Ska även kontakta Troll-agenturen, de har ett par fina skötbord med lådor, men de skriver inte ut priserna på hemsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar