25 dec. 2008

Bönans (nästan) första jul

Julen var underbar, som vanligt. Julmat är gott i lagom doser, och med Rasmus och Sophie vid spisen samt svärmors alternativa julbord, så blev det aldrig trist - även om mycket är no-no's när man är gravid.

Största överraskningen i år var att Bönan fick ganska många julklappar av Cornelia och Olivia. Små, små strumpor och små bodies i strl 50... Och en "Mitt första år"-bok från Beatrix Potter - supersöt! Könsneutral i gult, och allt!

Jag fick en liten videokamera (fast jag antar att det inte heter så längre?) av Tomas. Den ska vi föreviga Bönans första leende med...ja, överhuvudtaget allt det första med Bönan ska vi föreviga med den. Längtar så!

Här buffar det på inne i magen, mest om kvällarna när jag varvar ner och har tid att känna efter. Så otroligt mysigt med en påminnelse och ett litet kvitto på att allt är ok där inne - blödningar till trots...

Juldag i dag, och både jag och Tomas är hemma och tar det lugnt. Det där behovet av att gå ut och festa den här kvällen har av någon konstig anledning försvunnit...hehe! Och nu ska mammsen och pappsen knyta sig, för i morgon ska jag ta tåget till Helsingborg för att möta upp med Anna - mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar