15 dec. 2008

Julstök

Prognos 4 presenterades i dag, så nu är det lugnet efter stormen. Så skönt. Lite små-deadlines under veckan, bara, och på fredag arbetar jag sista dagen det här året. Ska bli riktigt skönt med 18 dagar ledigt i rad!!! Speciellt som det är mkt roliga saker inplanerade: Världens bästa Bryssel-Anna kommer till Skåne, så henne ska jag så klart träffa. Och så är det dopet i Limhamn och Rom & Julmustfesten (minus rom, för min del...) hos Tomas kompis. För att inte tala om uppesittarkväll den 23:e, julafton x 2 och nyårsafton.

Förkylningen verkar äntligen ge med sig. Ingen hosta alls igår och några enstaka gånger i dag bara (beror nog på den torra kontorsluften), och halsontet är nästan obefintligt. Visdomstanden som började jiddra igen i veckan börjar också lugna sig. Så fort bebis är här så ryker båda de nedre visdomständerna!!! Orkar inte med att ha ont i dem så ofta....

Tomas jobbar sent i kväll, så efter jobb har jag roat mig med att julhandla med kollegan Petra - kan stryka en julklapp från inköpslistan.
Köpte fina amarylis på stjälk också, och satte i vasarna vi fick av Peter på bröllopet. Och så nya hyacinter i vasarna i köket. Dessutom satt jag en stund och pillade i nejlikor i apelsiner medan jag pratade högt med Bönan om allt roligt h*n får vara med om nästa jul, när h*n äntligen är här, på riktigt!

Sen blev det ett långt telefonsamtal med mamma om Bönan, skötbord, Polarn o Pyret och mobiler (inte sådana man pratar i, utan sådana som hänger ovanför skötbordet och/eller sängen, så att bebis har ngt fint att titta på). Mys!

La märke till att bebisen i tickern här intill har börjat suga på tummen. Urgulligt! Undrar om Bönan fixar det inne i magen också?

1 kommentar:

  1. Enligt mina räkningar är det "bara" 166 dagar till bönan kommer. Och mostrar brukar ha rätt...hehe

    SvaraRadera