17 dec. 2008

16+0

I dag gick vi in i v 17 (16+0), och jag började dagen med att minnas en dröm jag hade i natt:

Jag var på BB, och mamma var där. Hon skulle visa mig hur man gör rent kring naveln på bebisen. Så vi vecklade upp filten och tog av kläderna...och då visade det sig att bebben hade en liten snopp. Mamma tvättade och visade och förklarade en massa.

Kändes som berget när jag vaknade att det är en liten gosse som bor i min mage, och att han har blödarsjuka. Mamma kommer vara ett stort stöd och hjälpa oss massor, eftersom hon har erfarenhet av det...så tolkar jag att hon var där och ordnade allt och visade, inte någon BM. Och så att det var en pojke i drömmen. Ohhh, det är sååå spännande nu inför köns-UL, får se om jag drömde en sanndröm. Gravida sägs ju ofta göra just det... Berättade för väninnorna om drömmen på Fias sushikväll i kväll, och de blev minst lika spända. Känns verkligen hur de lever sig in i min graviditet emellanåt, jättekul! Har inte berättat för Tomas ännu, sparar det till läggdags. Han kommer bli så glad!

FL skriver annars så här om v 17:

Ha! Skelettet var minsann tydligt även i v 13 när vi var på NUPP-UL!

Vårdguiden skriver så här:

Visst, är täppt, men det är nog mest för att jag är förkyld. Däremot så får jag ofta näsblod när jag snyter mig, och det är ju en nyhet. Att äta ett äpple eller annat hårt blir rena Stockholms blodbad, då tandköttet är extremt lättblödande just nu.
Bli mamma skriver så här:


Tror faktiskt att jag kände det där berömda fladdret i magen för första gången i dag. Vid skrivbordet på jobb. Det liknade ingenting jag kännt förr, men var inte heller som jag förväntat mig det. Avvaktar och ser om det kommer igen, innan jag bestämmer mig för om det var bebis eller ej.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar