8 dec. 2008

Bulle i ugnen

Jag bakar just lussebullar till morgondagens "bokklubb", och lyssnar på en julskiva . Elva tjejkompisar kommer hit, och jag tänkte bjuda på glögg, lussebullar, pepparkakor och mögelost. Fast jag får så klart klara mig på julmust, och det blir ingen mögelost på pepparkakorna för mig den här julen.

Apropå bullar i ugnen, så fick jag i dag 2 mail från olika bekanta, som i helgen "fått höra" av "någon" att jag har en bulle i ugnen. Blev märkligt nog irriterad - kanske en hormonell grej? Jag menar, jag har ju outat, och det är ingen hemlis längre. Men det stör mig allt lite att folk pratar om mig och vår Böna utan att jag vet det. Kanske för att jag själv velat berätta det? Det är ju det där med reaktionen - den vill man ju inte missa! Antar att jag får släppa det, och ta det för vad det är.

Är verkligen inne i spökveckorna just nu, och om det inte varit för att Malin (som är barnmorska) avrått från att införskaffa en Angelsounds, så hade jag nog knatat till Bonti direkt efter jobb och köpt en... Vill bara få bekräftat att allt är ok där inne. I morgon är det en hel, lång månad till nästa ultraljud. Tiden sniglar sig fram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar