29 dec. 2008

Hungrig hela tiden!!!

Jag är hungrig jämt, känns det som. Och vågen visar redan på 5 kg +, så här i slutet av 18:e veckan... Till mitt försvar så låg mitt BMI på under 18 innan jag blev gravid, och om man är underviktig från början så behöver man kanske gå upp lite extra?

Det får vara vilket som, jag tänker inte hålla igen för någon annans skull. Det finns forskning som visar att barn till mammor som bantade under graviditeten lättare blir överviktiga senare i livet, eftersom de lagrar fett i fall det skulle bli "nödår". Och med Tomas fallenhet för att lägga på sig, behöver vi ju inte försämra oddsen ytterligare för Bönan...

Tomas verkar hur som helst tycka om mina nya kurvor ;-) Och Fia kunde inte sluta kommentera min klyfta i går kväll på Rom och julmustfesten, så jag tror jag släpper det här nojjandet och går och tar en yoghurt som mellis istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar