4 dec. 2008

100 dagar av en graviditet

Enligt FL är det i dag 100 dagar sedan min graviditet startade. Känns lite som en milstolpe, och bebisen i tickern befinner sig mitt på v 15, snyggt och prydligt.

Bara 180 dagar kvar då, då. OM bebis kommer prick den 2/6, vilket jag förmodar att den inte gör. Har läst någonstans att endast runt 5% av alla bebisar kommer på BF-dagen. Barnmorskan som gjorde NUPP:en sa också att de räknar med en felmargial på 2,3 dygn åt ena och andra hållet. Det skulle innebära ett besök från storken när som mellan 31/5 och 4/6.

Men det skulle inte alls förvåna mig om vattnet går den 23/5, i kyrkan, när Louise och Kristian gifter sig, så att vi missar ett skojigt bröllop med god tårta. Eller om vi missar Helenas student, 5/6.

Men jag hoppas ändå på 2/6...för barnafödandets helgons skull...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar