1 dec. 2008

Bullbak

I kväll får jag roa mig på egen hand, eftersom Tomas måste jobba sent. Har ätit fiskpinnar med remouladesås och läst tidningen från första till sista sidan, och nu bakar jag lussebullar medan jag tvättar sängkläderna. Grym energi plötsligt, från att ha halvsovit mig igenom dagen. Likadant var det i går kväll. Jag borde väl vara glad för att jag är piggare, men samtidigt gör det mig orolig. Är allt väl med Bönan? Hoppas verkligen, verkligen det, och att det jag upplever är spökperioden, som brukar infalla nån gång mellan v 12 och v 16.

En vecka sedan vi såg lill* miraklet nu... Vet att jag lovade sluta nojja om allt var bra vid NUPP:en, men det är lättare sagt än gjort. I morgon är det i alla fall dags för inskrivning hos barnmorskan Anki. Om inte annat så lär väl hon försöka mäta hjärtljud, och då får jag vet att allt är bra, så att jag kan lugna mig igen.

I dag har det ilat en massa i blygdbenet och fram till på magen, speciellt när jag gick hem från jobbet i rask takt. Ska fråga Anki om det med. Ska också fråga om varför det gör så ont i sidorna av magen om jag vrider på mig när jag ligger ner, eller om jag skrattar eller nyser i liggande ställning. Gör ju helt sinnessjukt ont. I går när vi läste tidningen i sängen efter frukost, så skojade Tomas om något så att jag började skratta, och det gjorde så sablarna ont. Ändå kunde jag inte sluta skratta, utan vred mig som en mask...hehe.

2 kommentarer: