5 dec. 2008

Första rörelserna?

Det är möjligt att jag kände bebis röra sig för första gången i går. Helt säker kan jag så klart inte vara, och det faktum att jag bara är i v 15 gör ju sitt till för att jag ska undra om det kan stämma?

Jag la mig för att sova vid 22-tiden, men eftersom jag sovit redan mellan 17 och 18.30, så var det ganska svårt att få ro. Låg och klappade magen, och sen la jag handen där BM visade att Bönan befinner sig nu. Hade väl legat så en tio minuter, och då kom det. Precis under handen, men jag kände det inte i handen, utan inifrån magen. En rörelse. Så kom den igen. Totalt 5-6 gånger, men med ojämnt mellanrum. Har aldrig kännt ngt liknande förr, och där det kändes finns inga tarmar längre, då de just flyttas mot högre trakter. Tror att trycket från handen gjorde att jag kunde känna de där rörelserna, hade förmodligen inte kännt ngt annars.

Så spännande. Längtar till i kväll, hoppas känna ngt då också. Men innan jag får gå och lägga mig blir det födelsedagsmiddag i Limhamn hos svärmor (Bönans farmor)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar