22 dec. 2008

Da'n före da'n före doppareda'n

När jag äntligen trodde att jag var klar med alla julklappsinköpen visade det sig att Posten slarvat bort paketet från Adlibris. Det innebär att tre fina bokklappar gick upp i rök, och att jag måste klura på nya klappidéer samt inhandla dessa i morgon. Suck!

Men till att börja med ska jag till barnmorskan på Cura för att höra (eller se?) att allt är bra med Bönan sen blödningen. Är inte jättenervös, då jag känner bebisen röra sig allt som oftast, men jag vill gärna ha det uppkollat av den trevliga personalen på Cura som lite trevlig kontrast mot psykot på KK... Tomas har tyvärr ett frukostmöte med en klient då jag har tid hos BM, men mamma är ledig och anmälde sig glatt som frivillig handhållare och stödperson : )
Håll ändå tummarna för att allt är bra därinne!

Sen står frukost med mamma på schemat, inhandlande av några julklappar, hämta julklappen på jobb (som jag glömde i dag igen), handla lite mat och Bingolott (uppesittarkväll, ju!) - och sen bär det ut på landet, där vi tjuvstartar julfirandet med mamma och pappa redan i morgon kväll. Ska göra långkålen där ute, medan pappa griljerar skinkan. Hoppas att julkänslan infinner sig då, om inte förr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar