2 dec. 2008

Inskrivning

I dag var vi på inskrivning på Cura. Har verkligen haft tur med barnmorskan, hon är superbra! Vi fick svara på en massa frågor, och så tog BM blodprover och mätte blodtrycket.
Hon visade även Tomas var livmoderns övre kant befinner sig, tydligen enklare för honom än för mig att känna. Den satt högre upp mot naveln än vad jag trodde. Och så lyssnade hon på bebisens hjärtljud. Lycka! Det lät som en liten, galopperande ponny!!! Så sött. Och ibland (ganska ofta) sa det svisch och svosch i högtalaren - det var bebisen som bökade och sparkade, enligt BM. Väldigt mycket mer aktiv i dag än på NUPP, i sådana fall!

Mitt blodtryck låg på 110/65, järnvärdet (Hb) på 116 (nu blir det järntabletter, åtminstone varannan dag!) och bebisens hjärtslag på 145.

Nästa besök hos barnmorskan blir den 23/2 2009. Känns som hundra år dit... Då kommer hon att mäta magen för första gången, sa hon. Blir jag orolig för ngt innan dess, så fick jag mer än gärna ringa och ev. komma in för hjärtlyssning... Bättre det än att oroa mig i onödan, som hon sa.

Om en liten, liten stund ska jag stänga ner datorn och ta mig till Svarte. Tjejkväll med Fia och Louise. Har tagit med lussebullar från baket i går. Ska bli mysigt att snacka lite skit och hänga med tjejkompisar.

Kram, A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar