18 juni 2010

Sukiyaki i solen

Idag har jag befunnit mig i mammaland hela dagen. Och vilken dag det varit! Eftersom det inte såg ut att bli sol så sms:ade vi Dada (Danni) när vi vaknade och blev därmed inbjudna på lunch hos hennes trevliga svärföräldrar, Yoko och Erich, på Videdal. Vi fick supergod japansk mat, Sukiyaki. Vet inte riktigt vad jag ska jämföra det med, men det var underbart gott - entrecote, svamp, tofu, glasnudlar, kinakål och nån asiatisk grönsak som hette något som lät som Cognac-i, hehe. Det la man i en tallrik med ett uppvispat rått ägg. Och så ris till, så klart.  Supergott! Vendela lät sig väl smaka av både ris och tofu :-)



Yoko vispar upp ägg

Sukiyaki på min tallrik

Vendela (ganska nyvaken efter bilfärden) och
jag testar sukiyaki för första gången

Yoko fick knappt en lugn stund, hon skötte maten
hela tiden... Nytt kött och andra ingridienser lades hela tiden på i
takt med att vi åt upp det som var klart :-)

Sukiyaki

Vendela åt ris i vagnen

Vendela med Lise



Efter lunchen var vi i V Hamnen för BVC-kontroll med Keila, och därefter gick vi en sväng inne i stan. Vendela shoppade lite av varje: en soldräkt och en dagisoutfit för regniga dagar. Smart unge!

Solshorts i rosa-vitrandig bäckebölja (heter det så???),
från Lindex. Älskar den här modellen - tips på var liknande
kan inhandlas emotages tacksamt!!!

Galonoverall från MeToo, inköpt på Butik Blå.
Inga skarvar där det kan dra och regna in ;-)

Fint mönster med prinsessor och kungliga svanar...som
anstår en riktig dagisprinsessa :-)

Nu ska mamma Sträng gå och lägga sig. Bröllop imorgon, och gästerna kommer strax efter 12 (man behöver ju sin beauty sleep!!!). Då blir det caesarsallad och rosévin, och sen blir det skumpa, melon, vindruvor och annat gott, och självklart bröllop på TV:n!!! Wiiiii! Tomas passar Vendela, och de andra tjejerna är också barnfria, så mammorna ska få sitta på häcken (Annelie underbara uttryck!) hela eftermiddagen och titta på glamour :-)

XoXo!!!

1 kommentar:

  1. Maten såg jättegod ut! =)
    Eftersom jag varit/är sjuk och inte kunde jobba igår natt så kan jag ju följa hela uppladdningen idag ändå... Men i natt ska jag allt jobba ändå. Ha en underbar glamourdag med tjejerna.

    SvaraRadera