15 juni 2010

Bröllopsförberedelser

Jag har visserligen inte fått en personlig inbjudan, men nu har ju ändå någon räknat ut att jag som skattebetalande medborgare bidragit med 1,50 kr till det kungliga bröllopet (och glöm för allt i världen inte de ca 5 kr/dag som tv-licensen kostar), så jag känner mig allt lite delaktig i bröllopsförberedelserna :-)

Och vem gillar inte att gå på bröllop??? Eller ett prinsessbröllop för den delen - det är ju inte varje år det visas ett sådant på TV! På lördag från klockan 13.00 kommer mamma Sträng sitta finklädd, med klackaskor och diadem och följa bröllopsgästernas ankomst till kyrkan, vigseln, kortegen samt skåla med brudparet. Bubbel, tilltugg och gott sällskap av åtminstone Annelie (här finns plats för flera - känn dig varmt välkommen om du känner mig och vet var jag bor, hihi!) därtill, och jag tror att det kommer bli ett av de trevligaste bröllopen i år, hehe!


SVTs tv-tablå för lördagen den 19 juni...noga kontrollerad!!!

3 kommentarer:

  1. Ser fram emot lördag:)

    SvaraRadera
  2. Här är en till som kommer att följa bröllopet. Vet inte om jag orkar gå upp så tidigt som 13, jobbar ju natten innan... och ska jobba sen igen. Och blir nog inte så uppklätt här i min ensamhet. ;) Men kul ska det bli! :)

    SvaraRadera
  3. Mia, vad synd att du inte bor närmre... då hade du kunnat droppa in i klackaskorna när du vaknat :-)

    Annelie, me tooooooo!

    SvaraRadera