27 juni 2010

Sommarsöndag på hemliga stranden

Vilket väder det varit hela dagen! Vi åt frukost redan 08.30 och kom iväg till stranden hyfsat tidigt. Vi visste inte riktigt vilken vi skulle välja, och bestämde oss av en slump för att testa en ny, en som vi aldrig tidigare besökt. Och OMG vilken strand vi hittade. Totalt såg jag 10 andra människor på hela dagen, vattnet var superklart (om än lite för kallt för att jag skulle vilja bada) och tångfritt, det var lätt att hitta parkering (inte så kontigt med tanke på antalet andra besökare iofs), parkeringen var gratis, vi slapp bilköer och satt bara i bilen i en liten, liten stund. Därav att stranden kallas "Den hemliga stranden" :-) Outar jag den här lär vi snart få sällskap och jag behåller gärna stranden så där anonym och enslig...

Hemliga stranden


Som synes, tämligen ensamma på hemliga stranden
(bilden tagen strax efter 11.00, och vid det laget brukar man få
ligga som en packad sill nere på Näset...)


Vendela tyckte sanden var lite läskig, trots att hon brukar
busa i sandlådan där hemma. Men hon nickade gillande
åt det stora blå, så jag gissar att det bara är en tidsfråga innan hon försöker
ta sig dit :-)


Premiär för nya strandleksakerna, som dock lektes med på filten...
sanden var som sagt läskig!


Men hemma i sandlådan är det inte alls läskigt med sand
(bilden tagen i eftermiddags när vi nyss kommit tillbaka
från hemliga stranden)

På ett sätt kändes det som att det var strandpremiär för Vendela idag. Inte bara för säsongen, utan någonsin. Visst var vi på stranden förra sommaren också, men det var ett himlans meck med ammningen i den starka solen, min fläbbiga mage, strandflugor och annat... I dag var det en helt annan sak, och jag tror det kommer bli ännu skojigare att besöka stranden när Vendela lärt sig att gå. För visst får man väl snyggast bränna av att röra på sig hela tiden? ;-)

Bild från stranden 15 juli 2009 (första gången Vendela var på en strand):

Vendela i fina soldressen som hon fick av Titti.
Bilden tagen på stranden i Skåre.


Glad unge på väg hem från stranden i Skåre :-)
Hättan Vendela har på sig använder hon fortfarande,
Som man ser på bilden ser den ju lite stor ut, hihi...
Men så var hon ju bara lite drygt två månader också.

1 kommentar:

  1. OMG vilken strand! Du kanske kan viska i mitt öra (dvs skriv det hos mig) vart den ligger. Jag lovar att bara besöka den EN gång i sommar och ALDRIG NÅGONSIN berätta om den för någon.

    Varför ska du göra det, undrar du. Av ren godhet. Som skåning i exil i Stockholm får jag dras med överfulla små små klippor vid förorenade sjöar. Där vi var igår hade jag närmaste grannen 20 cm från min filt. Och hon luktade.

    SvaraRadera