25 apr. 2009

Utskriven!

I morse var vi tillbaka på prenatal efter nattens permis och fick taget ett nytt CTG. Fick fina resultat och skrevs ut. Är dock sjukskriven till 50%, så att jag kan ta det riktigt lugnt om eftermiddagarna, och om jag känner av att sammandragningarna blir fler eller starkare så ska jag ringa och få sjukskrivningen utökad till 100%. Det är ju visserligen ingen ko på isen om lillan komme rnu, men det finns ju trots allt en mening med att de små liven ska stanna i magen till vecka 40... Och jag vill väldigt ogärna att lillan kommer för tidigt och får dras med ex. allergier, astma, inlärningssvårigheter och annat trist resten av livet. Bättre att hon blir riktigt, riktigt färdig inne i magen.

På schemat i dag står hur som helst att packa BB-väskan - några veckor tidigare än jag tänkt mig, men men... Ska köra ett par ärenden när Tomas kommer tillbaka från tennisen och köpa det sista i dag, så kan jag koppla bort det också.

Som utlovat, en bildkavalkad från KK här i Malmö:

CTG på magen

På förlossningen i måndags, med CTG på magen

Lunch på prenatal

Apelsinglacerad skinka... :-(

Mer prenatal-mat (den vita "kladden" är brässerad vitkål...)

1 kommentar:

  1. Moster Danniapril 26, 2009

    Aaaaaah jag får tårar i ögonen när jag ser CTG'n på magen och dig ligga där som en liten klippdocka... Och den äckliga maten! buhuuuhuuhhh.... Tuuuuur at vår Böna stannar lite till. Leeeläskar er!

    SvaraRadera