2 apr. 2009

Listan

Första gången min man träffade mina föräldrar var det fotbolls-VM för damer. Matchen för dagen var mellan USA och Sverige, har jag för mig, och mamma och pappa hade huset fullt av gäster när vi droppade in. Tomas hälsade fint på alla och undrade sen varför de inte såg på matchen? Han slog på tv:n och förklarade högt att det var roligare att se en match om man slagit vad om resultatet. En tia skulle man satsa om man ville vara med, och samma resultat fick inte spelas på av mer än en person. Med penna och papper i högsta hugg tog han emot vaden och tiorna, potten blev väl på en 150 kr. Han gissade själv först när alla andra fått gissa...och vann! Behöver jag berätta att han fortfarande omtalas som "den där spelaren"? :-)

I precis samma anda ska det nu alltså gissas på Bönans ankomst till denna världen - minus tiorna (lite svårt över långa avstånd). Vinnaren erhåller äran, så klart! Tre olika datum är redan tingade, och får alltså inte gissas på. Så skynda att gissa innan "ditt" datum blir upptaget...

Bönan kommer till världen...

28/5 2009 - Jag
5/6 2009 - Silva
6/6 2009 - Ulrika

2 kommentarer:

  1. Hmm...ledsen att jag är lite av en pessimist...jag gissar på att Miss Böna ser dagens ljus den 12 juni! Jag drar till med en tid oxå, kl 19.37! Hahaha...Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha...ja, jag insåg att det kanske kan ses som liiiite väl optimistiskt av mig att tro att Bönan kommer nästan en vecka innan BF, med tanke på att förstföderskor brukar få gå över tiden :-)

    Jag lägger till dig i listan!
    Kram

    SvaraRadera