17 apr. 2009

Tillväxtultraljudet och bilköp

I går var vi på tillväxtultraljudet - mitt i strömavbrottet som verkar ha täckt in större delarna av Malmö. Fick därför vänta en bra stund innan det blev vår tur. Danni nojjade i väntrummet och tyckte att folk stirrade på oss och trodde vi var lesbiska, så när barnmorskan kom ut och ropade upp mitt namn var Danni snabb att sticka fram handen och presentera sig som min lillasyster, hehe.

Bönan mår kanoners i magen, frodas och växer så det står härliga till. I går beräknades hon väga 2348 g (33+1), dvs. nästan exakt ett kilo mer än vid tillväxtultraljudte som gjordes på Emma Ultraljudsklinik exakt en månad innan, 16/3. Då vägde hon ju 1357 g. Beräknad födelsevikt uppskattade BM till 3,7-3,8 kg. På Emma ultraljudsklinik sa de 3,2-3,3 kg... Så antingen har förutsättningarna ändrats radikalt där inne, eller också så är det som jag tror: skitsvårt att mäta och förutspå korrekt. 3,7-3,8 känns ganska maffigt, men nu har jag bestämt mig för att inte nojja mer över det, och tror med full övertygelse att lillan ärver sina förädrars födelsevikter (3,1 vägda jag och 3,2 Tomas)...*lalalalalalalalala....Bingo igen*

I går eftermiddags hämtade vi också hem kombin. Känns som en stor sten som fallit av min rygg. Nu är det bara småpill kvar, och sen kan prinsessan få komma när hon vill. OK, flytten hade varit skönt om den också var avklarad och undanstökad först, men enligt Murphys lag lär ju lillan tycka det är lagom att titta ut den 16/5, just innan flytthjälpen knackar på...

1 kommentar:

  1. hej och tack för din kommentar! vet inte hur jag ska ställa mig till det med propylparaben iom att det finns i typ ALLT annat man använder också... men just till att smörja in magen känns det ju kanske roligare att ha en produkt som är helt naturlig och bra för lilla bebben!

    kram och grattis till lilltjejen!

    SvaraRadera