8 apr. 2009

Babyshower!!!

Vem fanken går på att man ska till banken 18.30 en tisdagkväll för att skriva på lån? Jo, jag...

Fast vid 18-tiden ringde Tomas och sa att banktjänstemannen ringt och tvingats ställa in pga av att fastighetsregistret var ur funktion. Lyssnade med ett halvt öra medan jag modellerade på keramikkursen på hur han la ut texten om att vi istället skulle äta hos Danni och Henrik, och att han kunde hämta mig vid 18.30 om jag ville... Och när han sen var i tid och hämtade mig...ja, DÅ borde jag verkligen misstänkt något. Men det har varit så främmande för mig, det här med babyshower, att jag blev så pass överraskad när jag öppnade dörren till Danni och Henriks nya lägenhet och fick höra och se hur alla tjejkompisarna och familjen vrålade: SURPRIIIIIISE!!!!, att jag började gråta av chocken!

Danni hade ordnat så fint med banderoll, ballonger, rosa servetter och tallrikar, ost och vin och därefter kakor och kaffe. Det var verkligen ingen dum idé med babyshower, det var så mysigt att få sitta och prata bara en massa tjejer. Det blev mycket babysnack, och prat om förlossningar, men även om möhippor och bröllop. Klockan blev över 23.00 innan de sista bröt upp!

Ni kan tro att vi fick så fina presenter också, jag och Bönan! Tackar än en gång tusenfalt för allt det fina och all uppmärksamhet!!!
Självklart gör vi detta med babyshower till en ny tradition, så nästa preggo vet vad som är att vänta :-)


Finfina presenter, allt från hemorrojdkräm till hemmastickat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar