24 apr. 2009

Permis!

Efter CTG't i morse sa läkaren att jag kunde få permis mellan 10-16 i dag, sweet!!! Så just nu sitter jag i trädgården i Slågarp och jäser med mammas laptop i knäet. Klockan 16 ska jag som sagt vara tillbaka på prenatal för nytt CTG, som sen kan utvärderas vid ronden. Hoppas så på att sedan bli utskriven , eller åtminstone få förlängd permis över natten - vill sova i min egen säng och packa BB-vässka, skriva förlossningsbrev, köra diskmaskinen, betala räkningar etc, etc... Mycket blir det som man komme rpå när man ligger i en sjukhussäng och funderar...

Lillan bökar och stökar inne i magen, och visst har jag en del sammandragningar - men liiite ska ju ändå livmodern öva sig? Bara 40 dagar kvar i dag till BF, ju :-) Fast något säger mig att vår lilla madam har mer bråttom än så. Hoppas ändå att hon ger oss en veckas respit nu, och allra helst att hon blir en liten majbebis, så att Cornelia kan sjunga Majás visa på dopet i sommar :-)

Kram, A

2 kommentarer:

  1. Njut nu av friheten, men ta de lugnt!!!! :-)

    SvaraRadera
  2. Ahhh va skönt för dig (hälsa mamma)och Majas visa e så fin..den hade vi till Lærkes ankomst me!!
    En stooor kram på dig!!

    SvaraRadera