27 apr. 2009

1 vecka

Tänk, för en vecka sen låg jag inlagd på förlossningen och trodde lillan bestämt sig för att komma ut. Fantastiskt och urbra att hon är kvar där inne, tänk så mkt starkare och duktigare hon hunnit bli bara på den här veckan!!! Nu tar vi en dag i taget, men hoppas att hon stannar där inne liiiite till.

I dag jobbade jag mellan 8-12, kändes bra och magen höll sig lugn. Nu är iofs Bricanyl-kuren över, så i morgon ska jag vara extra uppmärksam på magen och om jag får sammandragningar.

Fick inhandlat det allra sista i lördags efter att Tomas spelat tennis: täcke, kudde, kiss-skydd och lakan till vagnen, badbalja (vit) och babyskydd. Blev det fina från Acta Graco (logico s), i färgen Midnight!!! Lycka! Kommer se jättefint ut i vår blåsvarta Audi :-)

Dessutom har jag bara läst positivt om stolen, flera bästa-köp- och bäst-i-test recensioner, som här: http://www.smartson.se/test/barn/skydda-babyn.htm . Bara det mest säkra är gott nog åt Bönan, så klart. Stolen är inte fullt så lila i verkligheten som på bilden, snarare åt det blå hållet, så den funkar för en pojke också.

Mamma tvättar Bönans BB-kläder i kväll, eftersom jag inte vill tvätta dem i vår äckliga tvättstuga, och jag behöver köpa lite miniförpackningar av schampo, balsam etc på apoteket innan jag sen kan känna att BB-väskan är klar och redo att tas i bruk. Ska iofs göra en bra låtlista och lägga på ett USB-minne att ta med till förlossningen också, eller så tar jag bara med iPoden och högtalardockan - får se...

Nu ska jag dra på mig pyamasen och läsa en stund!

3 kommentarer:

  1. Den stolen är KANON. Vi hade en sån till Vilmer och blir en nu till lillan med. jag kollade på den färgen idag, skitsnygg! Nu får jag låna syrrans stol som hon haft, en likadan fast -08=) Så ni kommer bli mkt nöjda!!!

    SvaraRadera
  2. Aaah, låter kanon! Nu känns det om möjligt ännu bättre att valet föll på det här babyskyddet!!

    SvaraRadera
  3. Grattis till bebis i magen :)

    SvaraRadera