22 apr. 2009

Prenatal

I går kväll flyttades vi till prenatal. Lite mindre action här och en rumskompis som snarkade så att rutorna skallrade inatt. Men hon rullades i väg på planerat snitt vid lunchtid i dag, så nu har jag rummet för mig själv - for now... Har alltså knappt sovit på två dygn (CTG'n på magen gjorde ju att jag knappt sov något i förrgår natt...).

Dagen har varit tämligen innehållslös... Har hunnit med ett vaginalt ulraljud som visade på att tappen är 11 mm. Påpekade för gyn som gjorde undersökningen att en jourläkare på förlossningen sagt att ag var öppen en cm, och gyn flög i taket: Var de inne och pillade på tappen??? I ett sånt här känsligt läge??? Galningar!

Inte poppis, tydligen...

Sen har jag haft CTG på magen i olika omgångar, nu senast mellan 18 och 19, och då var det över tio sammandragningar på 45 minuter (sen slutade jag att räkna), så BM gav mig Bricanyl i rumpan. Är nu helt darrig, kallsvettig och har hjärtklappning. Hade hoppats få lov att vara uppe lite i morgon, har ju snart liggsår! Men nu verkar det inte så med tanke på sammandragningarnas frekvens här nyss.

Tomas är i väg och köper choklad och annat gott, trött på frukt nu. Maten här är katastrof (har fotat geggan, läggs upp fin fotokavalkad av de olika "rätterna" här på bloggen när jag får komma hem igen och har sladden!), så det blir mkt bananer och äpplen som mamma hade med sig. Samma mamma sa för övrigt innan i dag att min dubbelhaka försvunnit sen jag lades in...hahaha, blir väl så när man inte har ett kylskåp att gå och nalla i hela tiden :-)

Trött så att det snurrar, och säkert påverkad av Bricanylen...

Nu kom sköterskan just och tog beställning på kvällsfikan - man får nästan precis vad man vill ha!!! Beställde rostade mackor med ost och grönsaker, te och ett stort glas mjölk. Ska bli gott!!!

Tusen tack för alla snälla kommentarer i förra inlägget, det värmer att ni tänker på mig och Bönan... Uppdaterar här igen nästa gång Tomas är här med datorn!

Kramar, A

2 kommentarer:

  1. Nämen Alex..mamma va här innan o hälsade på och frågade om jag visste om vad som hänt...Näe sa jag och skyndade in på din blogg innan mamma hann börja berätta haha...Viveca hade visst ringt till mamma i en annan fråga och låtit lite skärrad och sedan berättat...alltså mormödrar dom kan stirra!! :-)
    Iaf så hoppas jag att allt känns bra för er och att prinsessan stannar inne ett tag till iaf..men om hon väljer att titta ut så ska du se att de kommer gå alldeles utmärkt!!
    Många kramar från Emelie

    SvaraRadera
  2. Hej du! När jag låg på BB så var maten suverän, jag ville inte åka därifrån...perfekt med tre fasta mål, det är man ju inte van vid när man är hemma, hahaha! Håller tummarna att Miss Böna stannar lite längre, men håller med föregående talare att det kommer gå alldeles utmärkt om hon väljer att komma ut till sin underbara omgivning tidigare! Ha det så bra du kan, väntar spänt på uppdateringar! Kram

    SvaraRadera