8 apr. 2009

32+0

Nu går det undan och händer grejer. Var snabbt inom BM i morse för att få blodtrycket kollat iom att jag haft konstant huvudvärk sen förra lördagen. 110/65 låg det på, så nån risk för havandeskapsförgiftning var det i alla fall inte. Fick ju då också väga mig i morse och chockades svårt när jag snabbt räknade ut att jag sen förra besöket (27/3) gått upp hela 2,1 kg!!! När hände det??? Hur är det ens möjligt att gå upp så mycket på knappt två veckor??? Jag hade lust att gråta, men BM verkade inte ett dugg brydd, sa bara att det behövs i mitt fall och förde in siffran i min journal... Antar att jag fick igen för att jag dessförinnan bara gått upp 400 g på en lika lång period?

Tittar man på gravidtickern på Familjeliv.se, så ser man också att det rullar på nu:


Knappt 20% av den här graviditeten kvar nu!!! Bara 55 dagar kvar till BF!!! Aaaaaaahhhh! Var tar tiden vägen? Och hur stor ska magen egentligen bli? Så här gigantisk var den i morse (men jag gissar att jag tycker den ser nätt och liten ut om ca två-tre veckor, när jag slår nya SF-mått rekord):

32+0, sidan

32+0, fram



2 kommentarer:

  1. Vilken fin mage. Du har verkligen lyckats få allt på magen bara :-)

    SvaraRadera
  2. Jajamen, alla 15 kilona... Hahaha. Tack, gumman!

    SvaraRadera