5 apr. 2009

Helgen

I fredags var det gravidyoga med partner. Tanken var väl att killarna skulle få se och lära sig hur de kan hjälpa till och påverka förlossningen positivt med yogaövningar. Tomas var arg som ett bi när jag hämtade honom på jobbet, men väl på plats i yogasalen så blev han fnissig och tramsade en massa. Hoppas i alla fall att han kommer i håg något av det - BM sa att födande kvinnor gärna blockar ut sånt de lärt sig ska underlätta vid förlossningen och bara fokuserar på smärtan, och då är dte bra om mannen minns och pushar kvinnan till att gå upp och gå, använda pilates-bollen, massera svanskoteområdet etc.

Efter yogan handlade vi, och runt 18-tiden bestämde vi oss övermodigt för att promenera en slinga som normalt tar mig 10 minuter att gå. På något jäkla vis hade jag dock lyckats få vad jag förmodar är ichiasnerven i kläm, för det blev mer och mer smärtsamt att gå, och minsta vridning på någon del av kroppen ovanför midjan kändes som ett hugg i rumpan och ner i vänster lår... Rundan tog därför nästan en timme att gå, och när vi kom hem var jag helt slut och sov i två timmar. Först vid 21-tiden vaknade jag av att jag var hungrig...

I går var jag uppe med tuppen eftersom det var möhippedags. Frukost på Kalmera vid Kronborgsskolan, dit bruden skjutsades på motorcykel från Skanör. Sen chokladprovning på Väster, lunch på Koi, bus på sta'n och fotografering vid Värnhem. Väldigt trevligt! Därefter avvek jag och åkte ut till landet för att fira Olivias 20-årsdag. Mysigt att träffa sukinerna, moster Kerstin och Peter, som dök upp med öl vid 23-tiden! Diskuterade stuprörsbyte med Jimmy och byggande av walk-in-closet med Peter - alltid bra med kontakter som är händiga!
Först 3.30 var vi hemma, så vi hade verkligen tänkt ta sovmorgon, men så ringde det tidigt - någon som är intresserad av att köpa vårt matsalsmöblemang som jag har ute på annons. Jippi! Håll tummarna att de kommer och köper hela rasket i dag, så slipper vi flytta med det till Trelleborg!

Lillan Bönan var helt ifrån sig när det skrålades i Singstar-tävlingen, sparkade och knuffade. 4D-UL-filmen gick varm, alla fick beundra lilla prinsessans kyssemun och runda kinder. Fick väldigt många komplimanger, både på möhippan och på födelsedagsfesten, om hur fint gravid jag är och folk häpnar när de hör att jag faktiskt ligger på lite knappt 13 kg plus redan. "Var sitter det?", "Men du har ju bara mage!" etc. etc. Otroligt upplyftande att höra :-)

Här är en ny version av listan också:

Bönan kommer till världen...

26/5 2009 - mormor Ullla (eftersom det är Nennes födelsedag)
28/5 2009 - Jag (magkänsla)
30/5 2009 - Johanna (eftersom hon är i väg på tävlingar då)
31/5 2009 - Pernilla
1/6 2009 - Sabina
2/6 2009- Daniella (eftersom hon tror att dte är en punktlig bebis!)
3/6 2009 - Viveca
4/6 2009 - Sandra
5/6 2009 - Silva
6/6 2009 - Ulrika
7/6 2009 - Tomas
12/6 2009 kl 19.37! - Thes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar