8 feb. 2009

Söndag

I dag har vi haft en typisk söndag, med ett litet undantag...

Vi har ätit sen frukost, läst det mesta av tidningen i sängen, tvättat, städat (fast inte på allvar), lagat god mat, lagt på nya sängkläder och nu så slösurfar jag och Tomas arbetar. Om en liten stund ska jag läsa vidare i Vallgrens senaste, eller i någon av mina vänta barn-böcker.

Undantaget? Att vi lagt ett bud på ett hus vi är störtförälskade i!!! Känns så nervöst bara, kan knappt koncentrera mig på annat. Håll tummarna för att vi vinner (den ev.) budgivingen!

Lillan måste definitivt ligga med ryggen mot min mage, för jag känner liksom bara svallvågor av hennes inåtriktade aktivitet. Eller kanske är det små armbågar och hälar som nuddar framväggen ibland? Det känns i alla fall inte alls lika mycket som det brukar.

De senaste dagarna har jag märkt att jag blir obehagligt mätt väldigt fort när jag äter. Magen spänner och drar till följd av detta, och det känns faktiskt riktigt olustigt. Måste nog försöka vänja mig vid att äta fler gånger om dagen, men mindre mål. Har också känt av som en molande värk i svanskotan i dag, speciellt när jag suttit en stund. Också otrevligt. Men inget jag skulle vilja byta bort! Trots lite gnäll så är jag faktiskt jordens lyckligaste, ju! För jag ska snart bli mamma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar