2 feb. 2009

Hur man får tiden att gå när man är sjukskriven

I dag sov jag länge (ett bra knep för att få tiden att gå, att sova bort den), men när jag vaknade och läst den supertunna dagstidningen (varför är tidningen ALLTID så tunn på måndagar? Händer det ingenting i världen på söndagar???) så fördrev jag tiden med att läsa i På smällen - Från A till Bebis av Ann Söderlund och Hanna Widell. Det är en underbar bok som får mig att skratta så att tårarna rinner och ligamenten spännas till bristningsgränsen. Därför fick jag också ta pauser med jämna mellanrum och lugna ner mig, innan jag vågade läsa vidare. Tidigare i graviditeten tyckte jag inte alls att den var lika rolig, men jag antar att igenkänningsmomentet bidrar en hel del till att jag skrattar mycket nu.

Det här utdraget exempelvis, punkten nr 6, fick mig att skrika av skratt och rulla över i fosterställning för att motverka ligamenthuggen (hmmm, när jag tänker efter kanske jag inte borde skratta så här mycket när jag är sjukskriven för att vila mig...?).






Hehehe, antar att man kanske ska vara en hormonstinn, gravid kvinna för att se det roliga i det där utdraget...

Här kan man läsa mer om och/eller köpa boken: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100119490

Värd varenda krona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar