19 feb. 2009

Nytt på gravidfronten

Har varit lite dålig på att uppdatera här på sistone. Har plötsligt blivit så trött igen om eftermiddagarna, skyller på det. Och sen händer det inte jättemycket spännande så här i februari. 2 roliga saker att rapportera om kan jag ändå göra:

1. Eftersom Tomas glömde bort Alla hjärtans dag-uppvaktningen (plus att han fick fina tennisskor av mig), så kompenserades jag på min namnsdag (17/2) med laxrosa rosor (!), hemmasnickrat presentkort och middag på kvarterskrogen. Presentkortet var det bästa, för alla som känner Tomas vet att han normalt inte är den som klurar på sånt där och skriver långa haranger (det är jag i vårt förhållande som är den som är den, hehe).

Så här stod det på ena sidan i kortet:

Jag måste be om ursäkt för pappa, som glömde ge dig en present på alla hjärtans dag. Bifogat finns emellertid en kombinerad alla hjärtans dag- och namnsdagspresent. Personligen lovar jag att vara extra sprallig när presenten utnyttas.
Din dotter.
PS. Blommorna är från pappa.
ÄD, Tomas
Och på den andra sidan stod det:
Biljett för...
Ultraljud i
-färg &
-3D/4D
Tid bokas på begäran och i mån av plats. Förutom dig själv och betraktelseobjektet gäller biljetten för tre valfria personer.

Genast dagen efter bokades en tid in den 16/3, och blivande mormor och farmor tillfrågades om de ville följa med. Längtar så otroligt mycket. Tror det blir en väldigt speciell upplevelse. Hoppas att man kan se släktdrag och att hon är pigg och sprallig vid UL:et - de andra UL:en vi varit på har hon ju sovit sig igenom. På mage! :-)

2. I dag köpte jag skötväska till vår UJ (samma färgställning) via nätet, hittade en babyshop som fortfarande hade dem kvar och som skickar gratis vid köp över 500 kr. Perfekt. Så nu kan jag bocka av ytterligare en sak på "Måste-listan", och får precis den skötväskan jag tänkt mig.

1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk present du fick :-) Förstår att du blev superduper glad :-) Hoppas nu att bönan är pigg när ni ska titta på henne igen. Kram

    SvaraRadera