11 feb. 2009

Det där med skötbord - del 3

I dag inhandlades då skötbordet från ILVA, eftersom det nu var på rea. Mamma skjutsade mig dit och baxade in det (alla 100 kilona, typ) i bilen med hjälp av en lagerkille ( du är världens bästa mamma, tusen tack för hjälpen!!!). Dock är inte sista kapitlet i skötbordssagan skriven, då mamma fick ta det med ut på landet - vi två hade ju aldrig klarat ta upp det själv till vår lägenhet! Har vi tur så behöver vi dessutom aldrig köra in det där skötbordet hit nån gång, utan kanske istället direkt till huset i Vellinge...? *hoppas, hoppas* (än är alltså inte budgivningen över).

Medan vi var ute och körde passade vi på att hämta mitt läkareintyg i receptionen på Cura - vår resa till Rom (som skulle startat i morgon och varat till på måndag...yes, vi SKULLE ha firat Valentines i världens mest romantiska stad, men jag vågar inte chansa på det nu, då jag nyss haft blödningar som jag varit sjukskriven för) är därför nu avbokad, och intyg plus avbokning ska skickas till försäkringsbolaget för ev. ersättning. Håll nu bara tummarna för att de vill ersätta oss, många försäkringar reserverar ju sig för just graviditetskomplikationer...

2 kommentarer:

  1. Hej Alexandra,
    Jag gjorde en sökning på google och vet i sjutton vad jag knappade in för där var din blogg!! Glad för det har jag nu smygläst och uppdaterat mig med Bönan;-). Vill bara skicka en kram till dig... Fika en dag?
    Kram Kusin Key

    SvaraRadera
  2. Naaaw!! Key!!! Va kul att du hittade bloggen. Här skriver jag allt om Bönan och graviditeten, så det är säkert bara old news för dig som är rutinerad tvåbarnsmor :-)

    Hörde att du jobbar på lördag!? Vad synd, det var så länge sen vi sågs... Men snart fyller Olivia 20, och då ska vi ha stort kalas i Slågarp. Men gärna fika en dag. Jag har samma nr som alltid annars, och jag har ju ditt.

    STOR kram, A

    SvaraRadera