15 feb. 2009

Sömnig

I går var vi uppe hos moster och morbror vid Ringsjön och firade mosters födelsedag. Supermysigt, och sååå roligt att träffa några av sukinerna och deras söta barn. Nu är det inte länge till vi också har en liten med oss på släktträffarna. Längtar så.

Eftersom jag ändå skulle vara nykter så blev jag chaufför åt mamma o pappa också, och vi sov över ute på landet hos dem. Dagen i dag har ägnats åt att byta däck och torkarblad på Twingon (tack för hjälpen, pappa!!!), shoppa på Valen med mamma och montera i hop liggdelen på vår plommonlila Urban Jungle (tack igen, pappa för hjälpen!!!) Den är sååå fin, kändes så bra att gå runt med den i vardagsrummet och öva. Frågade Tomas om jag såg ut som en riktig mamma med barnvagnen framför mig?

Han: Nääää, men som en blivande mamma...

Och han syftar så klart på den avslöjande kulan, hihi.

Men kusin Key och Louise, och även moster Jane, tyckte alla att jag har en liten mage, och detsamma sa svärmors granne Lisbeth i kväll när vi träffade henne, så plötsligt känns det bättre och jag nojjar mindre för viktuppgången. Bara lite drygt en vecka kvar nu till nästa barnmorskebesök, då jag ska vägas igen och få magen mätt för första gången - spännande att höra vad BM tycker. Sen borde det snart vara dags för glukosbelastningen och anmälan till föräldrakursen, jag antar att vi får info om de bitarna på måndag.

Är så sömnig, dags för sängen... Ny arbetsvecka i morgon. Jag fortsätter ta det lugnt (blödning sen i torsdags :-(, vill inte ge med sig), och med sportlovsvecka så gissar jag att åtminstone telefonen kommer hålla tyst. I morgon ska vi även ta itu med budgivningen igen efter helguppehållet (fortsätt håll tummarna!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar