9 feb. 2009

Barnvagnsmobil

Jag firade att min sjukskrivning äntligen är till ända (fr.o.m. i morgon, återbesöket hos gyn gick alltså bra) genom att promenera i långsam mak uppför Regementsgatan. Kände verkligen att jag behövde frisk luft och att röra på benen.

På vägen tittade jag in i de olika heminredningsbutikerna och möblerade drömhuset i fantasin. På Homeville hade de superfina barnvagnsmobiler från Lisbeth Dahl. Slog till på den sista i rosa, ursöt! Små, söta djur med pärlhalsband - gulligare kan det knappast bli.


På husfronten inget nytt - mer än att vi fått besiktningsprotokollet med mail i dag. Innehåller inga överraskningar: taket är 40 år gammalt och bör därför ses över (no shit, Sherlock!? Snacka om att gardera sig...), källaren under garaget är fuktig (kan enl. Anticimex avhjälpas med en luftavfuktare i krypgrunden) och det finns en spricka i betongtrappan upp till ytterdörren. Inga katastrofgrejer, med andra ord. Jag ska låta en kollega titta på protokollet också, och sen får vi bestämma oss för om vi ska ta en runda med egen besiktningsman (men det blir ju bara aktuellt om...NÄR, hehe...vi får köpa huset).

Nu är det dags för lunch, känner jag!

2 kommentarer:

  1. Vad kul Alex,me huset!!!Håller tummarna...men vilket e de egentligen???Blir ju himla nyfiken jue...
    Hoppas lilla bönan o du mår fin fint!!

    Kramar från Emelie

    SvaraRadera
  2. Huuueeeer gaaaaaur det meeeeeee huuuuuset? Hørt nåt?

    SvaraRadera