6 feb. 2009

Plastgolv

Min underbare make, med lika underbart morgonhumör, kastade ETT ögonkast innanför dörren på den stora våningen på Gamla Väster, och bestämde sig i nästa sekund för att aldrig flytta dit. Lägenheten hade den dåliga smaken att ha hård plastmatta i alla rum, utom vardagsrummet (som hade parkett). Så från och med andra steget in i lägenheten var han totalt oemotaglig för dess charm.

Att den sen var grymt välplanerad, hade stort kök med plats för stort bord, två stora walk-in closets, tre väldigt stora sovrum, vardagsrum med naturlig matsalsdel, gigantisk balkong (mer terass, faktiskt), stort badrum med plats för tvättstapel (faktiskt viktigast av allt när man har kräk- och bajsbebis på G!) och gäst-wc samt stor rymlig hall som kunnat tjänstgöra som "bibliotek" - ja, det var av noll betydelse för herr Sträng. För att inte tala om läget, som ju är tusen gånger bättre och mer attraktivt än där vi bor i dag... - spelade inte heller det någon roll.

Nej, då är det bättre att bo kvar bland uteliggarna och missbrukarna, och flänga upp och ner till tvättstugan flera gånger i veckan. Visst, absolut! Jag håller heeeeelt och hållet med...NOT!

Arrrrrrg! Varenda gång jag snubblar över ngt bra, så är han bromsklossen som hindrar mig från att få det.... :-(

3 kommentarer:

  1. Men vad synd.. Hälsa Herr Sträng att man faktiskt kan byta ut plastmattor mot något man gillar:D..
    Lycka till med bo letandet.

    Kraam..

    SvaraRadera
  2. Tro mig, jag har lobbat för den vinklingen hela dagen...och även för att lägga bud på huset vi tittat på. Nu börjar han i alla fall ge med sig på sista punkten. Kanske, kanske blir det ett bud här innan helgen. Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är så typiskt min envise bror!! Men stå på dig, och som sagt så är det bara att byta golvet innan ni flyttar in så slipper han se det ju!! Knas Tomas*smile*... Jag håller tummarna för ert letande av de perfekta huset. Kram

    SvaraRadera