6 feb. 2009

Cravings

Hämtade ett bokpaket från Adlibris hos tobakshandlaren i morse och la mig tillrätta på sängen för att bläddra lite i Anna Wahlgrens Barnaboken (tack för tipset, Karro!! Förlossningstipsen verkar kanon, och från och med nu ska jag gå på tå i tio minuter varje dag, hehe!) och även påbörja Carl-Johan Vallgrens hett efterlängtade uppföljare till Den vidunderliga kärlekens historia, Kunzelmann & Kunzelmann. Tio sidor in i Vallgrens nya blev ögonlocken tunga (berodde inte på att den var trist, dock! Verkar tvärtom mycket lovande!!!) och jag tänkte att jag gott kunde unna mig en tupplur, var ju uppe med tuppen i morse! Släckte lampan och kröp ner under täcket, men då vrålade det till i magen. LUUUUUUUNCH DÅÅÅÅÅ??????

Visst fanken, klockan var 14.00 och jag hade ju missat lunchen med två timmar. Vad skulle jag äta då? Tog inte mer än fem röda innan magen gav svaret på det: blodkorv, bacon och lingon. Med kall mjölk. Blev så vansinnigt sugen, att det var klart på under tio minuter, hehe. Tur att jag var förutseende och hade handlat hem blodkorv redan innan. Kan få cravings efter det även som ogravid, beror nog på järnbrist.


Ja, jag vet att man har för lite att göra om
man hinner fota sin lunch och blogga om den!
.
I vanliga fall hade jag lätt kunnat ignorera hungern och somna ändå, sova till middag och därmed undvika ett mål mat. Men det gick verkligen inte i dag! Antar att det var någon mer än jag som var hungrig? :-)

1 kommentar: