2 dec. 2010

God middag i snöstormen!

I palmernas stad vräker snön ner så pass att jag just nu bara kan se ca en meter ut genom fönstret, och jag kan inte förneka att jag tycker att Vendela "tajmat" in sin gastroenterit perfekt (skämt å sido, så klart önskar jag ju att prinsessan sluppit detta helt och hållet, hon har blivit så mager på kuppen!) - jag är så glad att jag slipper ta mig till jobbet i den här stormen. Just nu ligger Vendela i den andra soffan och tittar på Pippi, jag ska strax börja göra lite lunch åt henne, men först ville jag visa en liten film från i morse, efter frukosten, då hon satt på golvet i matrummet och sjöng Blinka lilla stjärna för mig. Melodin är rätt, "aaaaaarna" = stjärna och "loooootta deeej" = lockar den (min syn), mitt lilla A-barn!!!! Knappt 19 månader och kan sjunga så bra :-)



Lilla prinsessan påklädd...och med bus i blicken ;-)

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar