28 dec. 2010

Äntligen bilder!

Vår resa har nu varat i fyra dagar, och det har tagits en hel del bilder redan, trots att mesta av den tiden spenderats på resande fot. För att komma i kapp här i bloggen kommer här en hel del bilder (jag vet ju att mina nära där hemma är nyfikna och gärna vill se hur Vendela har det i värmen!). Så håll till godo!

 
Karon Beach, Phuket - 25 dec

Julstämning på Hilton, Karon Beach

Kom fram till Karon vid 17-tiden den 25:e, checkade in på världens sunkigaste hotell,
Karon Village, grät en skvätt inför hotellmanagern och fick byta till en bättre bungalow ;-)
(tänk om jag fortfarande varit blond, så mkt jag kunnat blinka mig till här då!!!).
Därefter tog vi oss till centrum av Karon (som är en liten, liten håla med schablonmässig kommers),
åt väldigt gott och biligt, prmenixade därefter till Hilton, som låg rakt över gatan från vårt sunkiga
hotell, och drack drinkar till skönsång (mestadels Jingle Bells) av tre lättklädda, thailändska tjejer...

Karon Beach, Phuket - 26 dec

"Noooon" (melon) är nya favoriten.


Karon Beach - fantastiskt fin, långgrund och med klart vatten, men med
farliga underströmmar. Spelade ingen roll, Vendela vägrade ändå bada...


"Juuuuuuuut" (juice) slinker oftare ner än vatten. Här äpplejuice
i väntan på lunchen.

Eftermiddagslur på Karon Beach medan mamma får thaimassage!

Bus vid hotellpoolen innan det blir mörkt!

T på mysig restaurang i Kata (bara en kvarts promenad från Karon)

Jag o VJ läser Busiga Bebben i Pixi-format (tack för tipset om Pixi, Sanna!!!)
i väntan på att maten ska komma in.


Dessert: färsk ananas och Blue Hawaii!

Pit-stop på Phi Phi - 27 dec

Hungrig tjej väntar snällt på sin thai-pannkaka innan båten ska vidare
mot Koh Lanta

Phi Phi var ett gytter av turistkommers, trånga gränder, rödbrända skandinaver och stekos,
och vår tid var tack och lov begränsad (en timme bara), så denna och förra bilden är de enda vi tog där. Utsikt från restaurangen...

På väg till Lanta!

Klong Nin Beach, Koh Lanta - 27 dec

Nyss framkomna och incheckade på Amantra Resort & Spa! Här ska vi stanna till nyårsdagen!!! Äntligen lite vila.... Vendela inspekterar sitt pass.

"Vår" strand!

Lek vid poolen (men absolut inte i!!!)


I en sån här villa bor vi!

Utsikt från solstolen vid poolen i går då solen så sakta började gå ner.
Kan man ha det bättre???


"Golvet" i duschen i vår villa (för mer
bilder av hur villorna ser ut titta här)

Vendelas säng under vår vistelse här - rosa!!!

Dagen avslutades med middag på Anda Lay Boutiqe Resort.
Under stjärnorna, med fötterna i sanden och färgglada lyktor som lös upp.
Ute på havet fiskare i upplysta små båtar, romantsik musik och en snäll tjej som
sov hela tiden i sin vagn. Då gjorde det inte så mkt att servitören glömde bort min Tempura prawns-förrät, eller att jag fick grön istället för röd curry.... (mitt generella intryck av Thailändare är att de
är EXTREMT virriga och glömska...kanske har med värmen att göra?)

Saladan, Koh Lanta - 28 dec


Vi vaknade av misstag alldeels för tidigt idag (T trodde att han ställt den för ringning 9.00 lokal tid,
men det visade sig vaar 7.00 när vi kom till frukostbuffén, som just öppnat...), och vädret var så där, så vi tog en tuk-tuk till Saladan, shoppade ny UV-dress åt VJ (den andra glömde vi kvar på Karon Beach) och käkade tidig lunch. Därefter vaxade jag benen och fick fransk pedikyr (för 600 baht = 150 spänn, galet!!!) på ett jättefint dagspa medan T klippte sig. Vendela levde rövare på dagspaet under tiden och jag skämdes massor, men flera söta tjejeri personalen leta och gosade med henne, så jag antar att de var o med det...

Även på lunchrestaurangen var personalen kramgo...
Men jag kan inte hjälpa att jag blir nervös när de försvinner i väg med min
lilla flicka (om så bara för att visa restaurangkatten/hunden/fågeln/kaninen...).
Vendela är inte ett dugg nervös, utan vinkar morskt och tjoar "Heeeeeej ååååååååhhhh!"

Kommentarer på detta? Har vi det inte äckligt bra????

xoxo <3

9 kommentarer:

  1. SVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN!

    SvaraRadera
  2. Fast jag saknar er... Speciellt min lilla gräshoppa.

    SvaraRadera
  3. Så lustigt! Nu går vi verkligen i varandras fotspår.

    Hade tänkt föreslå att vi ses 17:30 imorgon för en "sundowner" på just Andalay för att det ser schysst ut, men nu har ni ju redan varit där! Annat förslag? Annars kan P hämta er med tuk-tuken på hotellet imorgon vid 17 och köra er hit till oss. Vi har inga hjälmar, men han kör fint.

    Hoppas att ni har lust att ses "IRL"!
    kram Anna

    SvaraRadera
  4. Inte alls avis!!!:-) De ser helt underbart ut!!

    SvaraRadera
  5. Jooooo, det har ni!!
    Ser underbart ut!
    Njut i massor, här hemma är en grå skånsk vinterdag med sådär en 4-5 minusgrader.
    Ha det bra, hälsa familjen :)
    Kram Maria & Co. <3

    SvaraRadera
  6. Hihi kolla tårna på sista bilden ;) Jo Illa ni ser ut till att ha det äckligt bra, här e det massor av snö och ä fjuuk :( Var rädda om er pussa V från Mote Olle. Puss

    SvaraRadera
  7. Hej, nu svarar jag här "offentligt" för jag har tappat bort din mailadress!

    Inget besvär att hämta er. P kommer till parkeringen 17:15 (inte 17:30 för då är det nästan mörkt innan ni kommer hit). Men ni får ta taxi hem för bara äkta Thailändare kör på lyset, inte vi faranger. Alfred brukar sitta i sin vagn i tuk-tuken och det är trångt men det går precis.

    Så ta med vagnen så ser vi om den får plats och annars får Vendela sitta i knäet och så viker vi ihop er vagn.

    P har nu stora prestationskrav över drinken eftersom du dissat Hiltons! Men vi kör drink här (efter bästa förmåga) och tycket vi att det är kul och vill ha mer så kan vi gå till Castaway eller Relax Bay.

    Välkomna! Ring på vårt Thai-nr om det skulle vara något: 08 559 69 711

    SvaraRadera
  8. Åååååhh vad härligt Affe!
    Vendela är ju bara så go på bilderna!

    Hoppas ni njuter av värmen för här hemma är det oförskämt kallt!

    Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Hej, underbara bilder, søta goa Vendela, helt underbart.
    Pussa henne då mycket.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera