12 dec. 2010

Roligaste helgen på länge!

Den här helgen var den bästa på länge! I fredags ringde Johan och Jessica oss och bjöd hem på en bit mat, Idol-final och bebismys (lille Gustav kom nämligen två veckor för tidigt, han var beräknad till i morgon, men kom den 30 november). Vi åt julmat, drack gott vin, slogs om att få snusa på bebisen och pratade bort halva natten. Bland annat smiddes lite lösa semesterplaner till nästa sommar (men den här gången är det vi som har nöjet att kunna bjuda Johan och Jessica att bo med oss på sydligare breddgrader, då vi kommer att hyra för en längre period i södra Europa...)

I går träffade jag upp finaste Fian i Malmö för en heldag med henne. Vi tittade i affärer, shoppade lite grann, men pratade mest och åt god lunch på Epicuré på Gamla Väster.När vi skildes åt vid 16-tiden mötte jag upp Danni m Keila och tog ett glas vin på Rosen. Därefter gick vi till Koi, åt lite mat och drack mer vin. Vid 19.30 hade jag tänkt ta bussen till palmernas stad, men vi hade så himlans trevligt, och jag tänkte att det var bäst att passa på när jag för en gångs skull var "ledig" och fick en lyxig dag för mig själv... så vi ordnade barnvakt åt Keilisen (moster Olivia), fiffae till oss lite grann hemma hos Danni, och sen svängde vi tillbaka ner till Lilla Torg och tog en drink eller två på Koi. Men vi överlät åt andra att stänga, 02.15 åkte jag med 146:an till Trelle, och Danni snubblade hem på höga klackar :-)

I morse blev det mysig advenstfrukost med finaste flickan och T, Vendela fick adventsrpesent som vanligt och sen fiffade vi oss och begav oss till moster och morbror vid Ringsjön, där det var adventsmingel och Welcome home-party för sukin Kacka. Supermysigt som vanligt att träffa släkten, och numera leker Vendela så fint med de små nästkusinerna och har jätteskojigt! När vi ändå var ute och körde passade vi på att svänga inom MediaMarkt och köpa en systemkamera (wiiiiii! Äntligen!), so från och med i morgon kommer det bli högkvalitativa foton i den här bloggen, vill jag lova!).

Nu ikväll har jag så smått börjat bekanta mig med kameran, satt filmkameran på laddning, strukit lussesärken, strukit bandet, satt batteri i tärnljuset...med andra ord varit en riktig 10 poängsmamma ;-) Nu funderar jag på om jag ska baka lussebullar, eller om jag ska ta från frysen...? Efter tåget i morgon blir det fika på medhavd picnickorg, nämligen! Mys!

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar