17 dec. 2010

Bara en vecka kvar!!!

Om en vecka har vi lyft (om allt nu bara går som planerat...)!!!!! Om en vecka är vi på väg, och jag kan knappt förstå hur snabbt tiden gått. Nyss var det 14 veckor kvar, det känns som igår när vi satt och pratade om det och räknade i kalendern. Och nu är det alltså knappt en endaste ynka vecka kvar. Men på den lilla veckan är det MYCKET som ska ordnas. Mår lite lätt illa när jag tänker på det, faktiskt...

Har inventerat reseapoteket idag och googlat "att resa med barn till Thailand" - fick bland annat tipsen att investera i en resevattenkokare. Hade jag aldrig tänkt på om jag inte googlat. Men Vendela gillar ju sin välling varm, och om vi kan koka flaskvatten i vår bungalow istället för att behöva ta oss till matsalen/restaurangen så är det verklgen guld!
UV-dress har vi sen Nice-resan, och vi har gott om solskyddsfaktorkrämer, allt från spf 4 - spf 50! Böcker är valda, och i morgon ska jag så smått börja tvätta upp lite sommarkläder. Känns märkligt när snön vräker ner utanför fönstret, bara :-)

Känns som att jag har tusen "måste komma ihåg" och "får inte glömma" som snurrar och far i huvudet - blir nog till att ta fram block och penna nu, och göra några listor...

Snart, snart...

3 kommentarer:

  1. Aweee min Vendela. Hoppas hon är frisk imorgon. Saknar henne redan.
    Imorse sa jag till Hiiin: Om en vecka åker Vendela och är borta jättelänge :(

    Kommer sakna er...

    SvaraRadera
  2. Hej Alex!
    Hoppas Vendela mår bättre nu, goa ungen. Kan tänka mig att det är mycket att hålla reda på, så listor är bra. Själv har jag hela kylskåpsdörren full av lappar, he, he. Pussa o kram Vendela från mig.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  3. Hejsan,
    Vad underbart att åka till Thailand, där har jag varit två ggr med mina barn... På BangTao och Koh Lanta, är bra sugen på att boka en resa snart igen!

    Bra förslag med vattenkokaren (om det finns plats i väskorna). Många hotell har dock vattenkokare på rummen så det kan ju vara värt att kolla med hotellet först (men om man ska resa runt så kan man ju inte veta på förhand).
    Jag brukar alltid slänga i för många saker på slutet av packningen, så att jag får riva ut och börja om…

    Tänk bara på att om du reser med barn utan att ha bokat eget säte får du inte räkna med egen bagagevikt för barnet. Så det brukar gälla att man måste prioritera rätt hårt mellan blöjor, välling, barnmat, leksaker och vattenkokare mm mm.

    På min sajt RESA MED BARN hittar du flera s.k. listor som du sa att du skulle börja med.
    Speciellt intressant för dig tror jag dessa sidor kan vara:
    Packlista för små barn
    Reseapotek för barn
    Flyga med Barn Tips

    Ha en toppenresa nu!

    SvaraRadera