19 dec. 2010

Hej mitt mammaland!

Det var alldeles för länge sedan sist, men idag var det då äntligen dags att träffa "bebiskompisarna": Alvar, LykkeLee och Isabell! Idag var det Anna & Isabell som bjöd hem, så vi tog bussen ut till Dalabadet strax efter 9 i morse, och bjöds på härlig adventsfrulle och lussebullar o glögg! Barnen lekte intensivt i 2,5 timme, och vi mammor fick hyfsat med kvalitetstid så att vi kunde prata. Annelie hade med ultraljudsbilder av nyaste familjemedlemmen som är in the making och beräknas komma till sommaren - såååå härligt! Tänk att Alvisen ska bli storebror!!!

Efter fikat var jag en hurtbulle, som promenerade hem i snön, tog 50 minuter (normalt tar det max en halvtimme, skulle jag gissa, men då det var lite si och så med skottandet på vissa sträckor, så tog det alltså lite längre tid), och när jag kom hem var jag genomsvettig, men stolt över mig själv för att jag klarat det utan att hoppa på stadsbussen!

Jag hade självklart med nya kameran och fotograferade de små kompisarna när de lekte och busade:


Superarrangerad bild med alla fyra busungarna - Lykkan var dock inte alls
på humör för gruppbild ;-) Och tänka sig, det var hon inte heller för ett år sedan, då vi fikade och försökte oss på en gruppbild hemma hos Sanna. Men OMG vad det hänt grejer på ett år,
vilka små, små bebisar de var då!!!!

Man kan undra vad de här två hade så roligt åt, de fnissade och viskade en bra stund ;-)


Pippi på de sju haven rullade på tv:n, till Vendelas stora lycka!


På heder och samvete - 100% oarrangerad bild. Efter flera timmars lek samlades de
små helt spontant i soffan för lite mys och vila framför Pipp!!!

Våra fina små, så stora de blivit!!!

8 kommentarer:

  1. Vad du e redig! Vilka fina bilder de blev, speciellt nlr dem friviligt ville vara med alla 4! :-)

    SvaraRadera
  2. De är så fina, våra små!!! Kan inte bli annat än bra bilder ;-) Underbart att ses idag, det får bara inte gå så långt mellan gångerna! Kram

    SvaraRadera
  3. Baby goes official, hehe... Jätte mysigt inlägg o vilka fina bilder!! Håller med om att det inte får gå så långt mellan gångerna! Kram

    SvaraRadera
  4. Awweee Alvar håller i Vendelas ben. Kärlek... <3

    SvaraRadera
  5. A: Jaaa, baby goes official här i bloggen, hoppas det var ok, Annelie??? Älskar som bekant när ngn är gravid och speciellt att få berätta om det... Och spekulera i könet, hihi. KRAM

    D: Jaaaa, det såg jag först nu - söte, då!!! <3

    SvaraRadera
  6. Tack snälla du!
    Dina bilder är också fina :-)
    Bra jobbat att gå den sträckan, nu kan du ju frossa i thaimat på semestern med gott samvete ;-)

    SvaraRadera
  7. Ja, vi har flyttat till Skegrie, och jag njuter!! Underbart med hus och underbart att komma bort från Malmö! Ja nu får det bli fika på valen! Hihi.

    SvaraRadera
  8. Det gick bra! Bebisen är ju officiell nu! Stor kram

    SvaraRadera