29 dec. 2010

Thank God för Pippi Långstrump, säger jag bara!




Jaaa, tack gode Gud för Pippi i den tropiska hettan. Hon distraherar och underhåller vår svettiga lilla tjej i alla lägen. På morgonen när jag smörjer henne i spf 50, så väl som när jag smörjer mig själv m aloe vera efter duschen på eftermiddagen. På kvällen dricker hon sin "lelle" till Pippi på de sju haven/på rymmen (båda julklappar från Moooomooo o Gottard a.k.a mormor och morfar), och strax därefter spmnar hon snällt under myggnätet i sin vagn och sover som en stock resten av natten... Som min fina vän, Annelie, skrev i en statusrad på Fejjan: Om jag älskade Pippi som liten, så är det inget mot hur mycket jag älsar henne nu när hon underlättar min vardag som mamma (i tropikerna) :-)

Nu ska jag snabbt slänga in ett inlägg till om Sri Lanta (Wait for it, som Barney hade sagt!), sen upp och duscha familjen i bungalowen, för 17.15 hämtas vi av "P", "Skåne-Annas" man, som jag inser att jag faktiskt inte kan namnet på. Så kan det gå när man "möts" i bloggvärlden och stämmer träff irl! Hahaha. Det lustigaste är ju änså att i vanliga fall bor Anna och hennes man i huvudstaden, medan vi som bekant bor i palmernas stad i södra Sverige, men just för tillfället befinenr vi oss ca 15 minuter med tuk-tuk från varandra här på Koh Lanta - så Anna föreslog sunset-drinks idag och SJÄLVKLART nappade vi. Ska bli riktigt, riktigt roligt att ses! Har berättat för Vendela att hon ska få träffa en söt liten kille som heter Alfred.... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar