2 dec. 2010

Vendelas julklänning är klar!

Jag fick ett ryck när Vendela nattats, och bestämde mig för att göra klar hennes julklänning - jag är sååå galet nöjd :-) Vad tycks?

Mind you, den är både fodrad och har blixtlås - två ganska så svåra moment för en nybörjare som jag!

Bandet i midjan är löst med tanke på att man kan variera sig med blått, grönt eller rött,
siden eller sammet osv.


Min provisoriska syhörna i matrummet med mammas gamla Singer, som får duga tills
jag klurat på vad för maskin jag skulle vilja ha... (den observante läsaren lägger märke
till att en kopia av julklänningen är in the making...
den ligger i syskrinet och är ungefär halvfärdig.
 Hmmmm...vem kan den vara till???)

5 kommentarer:

  1. Vad du e duktig gumman! Superfin!!!

    SvaraRadera
  2. Ooooh vad duktig du är!! Jätte fin julklänning! Fast jag blir ändå inte sugen på att sy något själv än... Hehe! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack mina fina vänner - är mäkta stolt!!!

    SvaraRadera
  4. Vilken söt klänniing du har gjort. Så duktig du är. Gissar att en ska bli till Keila kanske..?? Kram...

    SvaraRadera