23 dec. 2010

Dan före avresedan...

Ångest, ångest, min arvedel...

Hatar att packa, det finns verkligen inget tråkigare! Har dragit mig för det in i det sista. Men nu är det gjort! Det tog nästan 2 timmar att hitta allt jag skrivit upp på listorna, men större delen av den tiden la jag på att försöka hitta mappen med flygbiljetterna och hotellreservationerna... Jag gömmer så bra att jag själv glömmer!

15 kg väger väskan med mina och (det mesta av) Vendelas pryttlar, tycker jag var duktigt av mig. Har inte strukit en centimeter, och har bara med underkläder för halva tiden, liksom ombyten - vi får stryka och tvätta upp där alt. köpa billiga kläder i Saladan...

Nu kan jag äntligen slappna av en smula, och så snart jag lyckats skicka in min lönerapport ska jag stänga datorn och se ett avsnitt av How I met your mother med T. Vendela sover över hos mormor och morfar (hon somnade under uppsittarekvällen tidigare ikväll) - en tidig julklapp till dem, om man så vill. För från i morgon dröjer dte ju dryga tre veckor innan de får ses igen. Och det kniper nog lite i hjärteroten på dem. Danni är helt ifrån sig när hon tänker på hur länge det är vi ska vara borta. Men vi får Skypa lite då och då. Och så ska jag försöka föra fotodagbok här i bloggen, så att nära och kära kan följa oss på resan!

xoxo

PS! Har ni sett bilderna av Kronprinsessan Mary i tyska Vogue? Äntligen får man se magen...It's about time, tvillingarna är beräknade till januari! Ebba visar fler bilder i sin blogg.

2 kommentarer:

  1. God Jul!
    Nu ska du till paradiset vännen! Kommer just nerifrån Klong Nin där vi ätit jullunch på sköna "Round house" och solbadat. HELT UNDERBART fin strand! Vädret är allt man kan önska och vattnet är så klart.

    Föreslår sunset-drink den 29de! Antingen kommer vi ner till Klong Nin eller så bjuder vi på Gintonic på vår altan. Ligger ca 15-20 min med tuktuk från er. Vilket som ni tycker är enklast och roligast.

    SvaraRadera
  2. God Jul Alexandra. Ta hand om dig på andra sidan jordklotet. Skickar en stor julkram till dig & Vendela.

    SvaraRadera