13 dec. 2010

Natten går tunga fjät...

I morse fick vi vara med om det sötaste luciatåget någonsin. Vår lilla lucia lussade tillsammans med dagiskompisarna och fröknarna. helt galet bedårande, och det var nätt och jämt att jag kunde hålla tillbaka tårarna. Hade med nya kameran, som jag inte alls lärt känna ännu, och valde att ta foton utan blixt för att försöka bevara det mysiga, varma skenet från barnens små ljus och julgransbelysningen, men på bekostnad av att dte blev lite suddigt. Nåja, det här var bara första försöket...

Hela luciatåget på dagis

Vendela med älskade fröken Lotta!

Lusseflickan med lussebulle


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Goa söta Vendela, det värmer så gott i det Ottomanska hjärtat när man ser bilderna. Pussa o krama henne så gott från mig.
    Vi syns snart,go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. OM du kommer på ngt fantastiskt sätt som gör att man kan fota utan blixt utan att det blir suddigt please LET ME KNOW! Önskade att det fanns tankeöverföring mellan mig och kameran. Att den ska se vad jag menar när jag knäpper bilden. Kan ju aldrig bevara ett ögonblick om man måste ratta med kameran som jag upplever att man måste med en systemdigital kamera. /kamera-frustrerad

    SvaraRadera