5 dec. 2010

Andra advent

Normalt sett advenstmyser vi med släkten på min mammas sida den första advent varje år, och det brukar vara hemma hos mormor Ulla först och sen julskyltning. Men i år hade Rasmus och Sophie dop för sin lille Julian på första advent, coh därför sköts adventsmyset på till idag, andra advent. Och mormor Ulla är inte riktigt kry, så vi hade hela kalaset hos mina föräldrar. Nästan alla kusinerna var där, jätteskoj (fast vi saknade Jannica, Olivia och Lee, som inte kunde komma av olika anledningar). Men alla de små nästkusinerna var på plats: Liam, Nicholas, Victor, Millie, Vendela, Keila och Julian - sju små sötisar som verkligen höll låda :-) Det är lite extra roligt att se hur roligt Vendela har nu, och så mycket hon lekte med lilla Millie. Och Nicholas och Victor är sådana "storebrödrar" åt henne (de har till och med sagt till sin mamma, min kusin Therese, att de också vill ha en lillasyster som heter Vendela, hihi - sött!!!) och ser efter henne.

Min dumma kamera har som bekant tackat för sig, så de få bilder jag lyckades få tag på är från mammas iPhone och så där i kvalieten, vi får hoppas att Dada och Hiiin publicerar några från sin fina kamera senare, så att vi kan sno åt oss några fina därifrån :-)

Mormor Ulla med Julian

Gottegrisen höll sig nära gottebordet mest hela tiden :-)

Kusin Dick med Keilisen

Jag och Rasmus, som har lille Julian i knäet

Faster och Julian busar vid spegeln
(fick höra Julian skratta högt för första gången!)

Sötaste lille gossen i vääääärlden!

Andra advent betydde självklart också adventspresent för Vendelas del i morse. I dag överraskades hon med två böcker, varav den ena är stor-favoriten på dagis (den slåss alla barnen om, säger fröken Lotta, hehe). Den är i tjock papp, och visar barn i samma ålder som Vendela och så kan man peka på vart deras örön, näsa, händer etc är - vääääldigt pedagogiskt och bra!



2:a adventspresent nr 1

Den andra var en bok om en annan favorit här hemma, Busiga Bebben! Vendela älskar Busiga Bebben och Pottan-boken, så jag tänkte att jag satsar på ytterligare en, och det var verkligen en fullträff. Vilken lycka, och jag har redan fått läsa den flera gånger om för henne! Det är så roligt att hon är så glad för böcker och så gärna vill sitta och mysa i läsfåtöljen tillsammans med mig eller T. Hoppas det håller i sig!!!


2:a adventspresent nr 2

Nu ska jag packa Vendelas Kånken, lägga fram kläder åt mig och lillan, helt enkelt ställa i ordning allt inför morgondagen och sen gå och bada innan jag säger god natt - i morgon är det äntligen dags för dagis och jobb igen. Tre arbetsveckor to go, sedan take off och härligt jullov för familjen Sträng!

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar