17 dec. 2010

Pappa, mamma och jag

Tomas arbetar hemifrån och jag vab:ar eftersom Vendela fått feber från vaccinationen igår. Alldeles nyss, när jag och Vendela har fruktstund med Läppl (äpple), kommer Tomas ner och frågar Vendela:

- Vad heter jag?
- Pappa, säger V!
- Vad heter hon, frågar Tomas och pekar på mig?
- Mamma, säger V!
- Vad heter du, då?
-JAG!, utbrister goa ungen.

Helt rätt :-)

Vi var på en kraftigt försenad 18 månaderskontroll i går (hon är ju 19,5 månad redan!). Lill-fian väger på pricken 11,5 kg och är 85 cm lång. Hon ligger en bra bit över på längdkurvan, men viktkurvan dimper lite (säkert för att hon precis varit så sjuk och åt dåligt i en period pga det). Sen var det dags för sprutor: andra dosen av mässling, påssjuka och röda hund samt även andra dosen av Twinrix inför resan. Vendela grät hysteriskt (det började hon med redan vid vägningen, förresten...), så vi fick ta en lååång paus mellan sprutorna. Försökte oss på läkarkontrollen där emellan, men det var en butter och misstänksam flicka som vägrade att peka på kroppsdelar (som hon ju kan varenda en!) eller bygga med klossar. Efter mkt lirkande gick hon med på att peka på min näsa, mina öron, min mage osv. Och klossarna kunde hon senare tänka sig att lägga tillbaka i lådan läkaren tog upp dem från, men icke att hon skulle bygga med dem :-)

1 kommentar:

  1. Goa ungen, helt rätt, för det är hon ju, söta Vendela. Stackars tullan, kan tänka mig att hon blev misstänksam ja. Hoppas hon mår bättre nu. Vi får se om vi kan träffas innan jag reser men om inte önskar jag en riktigt God Jul o Gott Nytt År o en knallfin resa. Pussa o krama Vendela från mig o var rädda om er.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera