3 sep. 2010

Mamma Sträng talar ut om bloggtystnaden!!!

Inte meningen att överge bloggen på det här viset, men jag har varit här, i ett par dagar (därav bloggtystnaden). Kick off med gamla jobbet, vilket så klart kändes hyfsat omotiverat. Men det var trevligt sällskap och god mat (femrätters!!!), intressant lyssnande och skojiga aktiviteter (vi fick bl.a. bygga en lådbil på 45 minuter, bl.a. Och sen raceades det med lådbilarna, hehe).

På måndag börjar jag mitt nya jobb, jag byter bolag inom koncernen jag jobbar i idag, och ingår från och med då i BoKlok Housing AB. Jag lämnar siffror, prognoser, kalkyler och budgetar bakom mig, och ser fram emot att jobba som marknadskoordinator! En jätterolig utmaning, kommer det att bli, och min kära kollega Jessica ska lära mig allt hon kan (även fast jag pluggat en hel del marknadsföring, så var det milt talat ett bra tag sen....) :-) I fyra år har jag arbetat på samma ställe, så det var hög tid att röra lite på sig...även om det bara blir ca 50 meter fågelvägen och inom samma väggar ;-)

Idag var det studiedag på VJs dagis, så jag var FL för att ta hand om henne. Lyxliraren Fia är ledig om fredagar, så vi passade på att ses för att fika och kika i affärer tillsammans. Här är bilder från fikan på EH här i palmernas stad idag:


Min fina Fia


VJ och jag



xoxo, Alexandra

5 kommentarer:

  1. Pom d'Api har så fina skor. Nej inte plånboksvänliga men våra prinsessor är ju värda det. Inte sant?

    När kommer ni in till stan och leker med mig och Keila?

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket drömjobb!

    Du vet väl att jag har en obsession av BoKlok sedan H99? Inte för att huset är så grymma, för de är väl i ärlighetens namn rätt vanliga, utan för att jag gillar idéen som bara den. Jobbar i en dyr förort och ser hur vanliga människor som tjänar ok men inte fantastiskt mer eller mindre stängs ute från ett bra boende.

    I veckan som gick sålde min kollega ett tråkigt radhus på 120 kvm i trist läge för fyra msek. Är inte det SJUKT? Var ska alla de andra bo - vårdbiträden, poliser och andra hjältar som inte har så höga löner? Är alls ingen Vänsterpartist men det här ämnet kan verkligen få igång mig. Och då jobbar jag ändå för så höga priser som möjligt (i någon sorts skum dubbelmoral).

    Nix, ingen lugg för dig. Du är en typisk klassisk skönhet och sådana får ingen lugg. Behöver den inte. Så det så.

    SvaraRadera
  3. Jaa, du, nu blir det ju jobb, jobb, jobb för min del framöver, så vi får bestämma en lördag eller söndag. Nu på lördag har jag och VJ bebisfika här kl 9.30, då kan ni ju komma om ni vill?

    SvaraRadera
  4. Hihi, ja, det är verkligen lite av ett drömjobb, har suktat efter den här chansen ett bra tag nu - jag brinner nämligen också för BoKlok och är så glad att jag fått den här chansen. Spana in hemsidan (boklok.com), vårt radhus är faktiskt ganska snyggt designmässigt (tycker jag), men lägenhetshusen håller jag med om att de inte är ngt utöver det vanliga. SEn skadar det så klart inte att det är ett hedersvärt koncept att utgå ifrån slutpris till kunden och anpassa det så att en ensamstående sjuksköterska med ett barn ska ha råd att bo i en av lägenheterna, och pressa kostnaderna därefter...

    Jaså, ingen lugg på mig? Ska rota fram några bilder från några år sen och lägga upp så ska du se hur det ser ut, då hade jag lugg och det ser ganska så stiligt ut på bild, men var ett helsike att få snyggt varje gång jag tvättat håret, vill jag minnas.

    SvaraRadera
  5. Grattis till nya jobbet, tror att jag har missat att säga det! =)

    SvaraRadera