15 sep. 2010

What do you know? I'm a sweet mommy!

För ett par dagar sedan uppmärksammades min blogg av Camilla, som skriver bloggen med det fyndigaste namnet jag vet: För de nyfikna!  Jag som aldrig vinner något i vanliga fall förärades med ett Sweet Mommy Blogs Award!!! Wiiiiiiii! Tack, Camilla!

Som vanligt finns det lite förpliktelser med en award, man ska skicka vidare till liksinnade, duktiga mammabloggerskor, nämligen....

And the winners are....

Syrran, Danni, så klart! Hennes blogg läser jag dagligen så jatt ag vet vad hon och min sjukt söta systerdotter hittar på i mammaland <3

Alfreds mamma, Anna, får också hon en award för en rolig blogg med mycket variation, och för roliga kommentarer. Roligt när man ganska så otippat "lär känna" varandra över nätet :-)

Jenny , Oskars mamma, har jag tyvärr inte heller haft nöjet att träffa irl, men vi har lärt känna varandra via ett forum på nätet och hennes blogg innehåller de finaste, mest vältagna bilderna i min bloggvärld! 

Fröken Quicks blogg läser jag med stor förtjusning. Hon är nybliven tvåbarnsmor med mycket skinn på näsan. Jag älskar att hon gång på gång raserar mina fördommar om unga mödrar!

Jag vill också gärna ge mina bästis-mammakompisar, Sanna och Annelie, vars en award, trots att de inte har några bloggar. Tjejer, ni och era kids rockar min och Vendelas värld!!! Love you, girls!

Instruktioner (i fall du känner för att premiera någon annan bloggerska eller speciell person utan blogg):

* Ge denna awards till någon eller några mammor du tycker förtjänar denna.

* Skriv varför dessa just förtjänar blogg awards

* Be dina vänner som fått awarden ta bilden och instruktionerna och ge vidare.

* Länka till den som gav dig Awarden.
 
xoxo, Mamma Sträng

4 kommentarer:

  1. TACK gumman! Nu blev jag rörd till tårar... Finaste utmärkelsen man kan få ju! Du o VJ rockar min o Alvars värld med! Är så himla glad över att ha träffat er!! Kram

    SvaraRadera
  2. Alfred och jag bugar också och tackar stort och varmt! Jag har aldrig fått någon award förut så jag är oerhört mallig och glad här! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Du e för go gumman!!! Mammaland hade inte de varit de samma utan dig och VJ!!
    Du och din blogg e underskön!! <3

    SvaraRadera
  4. Oh, tackar så mycket för komplimangen!! Känner mig hedrad! Och glad att du lägger märke till bilderna (hoppas fler gör det) eftersom det ligger lite arbete bakom dem :-)
    Alltid trevligt att läsa om vad du och VJ hittar på och tycker att det är intressant att få se dina inredningsdetaljer då och då också!
    Måste samtidigt tacka för tipset om fårskinnsfällen från Ikea! Så långt hade inte jag tänkt! Den är inhandlad även här och används flitigt :-)
    Kram

    SvaraRadera