7 sep. 2010

Tänk att VEM SOM HELST kan få bli förälder...

Blir så ledsen när jag läser sådana här artiklar... Det finns de som kämpar på i åravis för att få en liten pojke eller liten flicka. Det finns de som verkligen ser fram emot att inreda små barnrum, fundera ut namn, klämma och känna på små babyplagg...att planera en liten familj. Och så finns det de som som skaffar barn för att...ja, varför, egentligen? To make a statement? Suck...

PS. Vide är väl ändå ett pojknamn??? Jag "känner" i alla fall en liten kille som heter så ;-)

3 kommentarer:

  1. Men snälla du, vad spelar det för roll? Det är sällan det finns rätt och fel vad gäller barnuppfostran. Kanske leder hennes val till ngt gott beroende på barnets egen karaktär. Kanske leder ditt sätt till något bättre, vem vet? Jag skulle aldrig göra som kvinnan i artikeln, men samtidigt skulle jag aldrig döma henne.

    Sluta klaga och fortsätt istället skriva din fantastiska blogg (med, för sådana som mig, fantastiska babykläder. I LOVE din klädsmak vad gäller Vendela)

    SvaraRadera
  2. Det som slog mig när jag läste artikeln var att hon själv minsann var väldigt feminin. Om man ska hårdra det så ska väl hon inte heller se ut som en kvinna då...
    Och i slutet säger hon: "Vide ska ha fria yrkesval, fria klädval och fria sexuella val på alla sätt".
    Vad är det som säger att min son INTE får fria yrkesval, klädval och sexuella val trots att han kommer att bli medveten om att han är en pojke...?
    Mycket märklig människa, indeed. Håller med dig Alexandra, känns som att hon bara skaffat barn för att göra ett statement.
    Och kanske för att få hamna i tidningen ;-)

    SvaraRadera
  3. Japps - finns ung 725 Vide-pojkar (o bara nga enstaka flickor) i Sverige. Gammalt fornnordiskt namn med betydelsen skog. Förr var det "bara" ett pojknamn.

    SvaraRadera