12 sep. 2010

Septembersöndag

Idag har vi sovit länge, ätit lång-frulle med superflottiga ostbullar från Lotus, druckit Nespressolatte och läst Svenskan. Sen har vi sett en stund på Pippi, läst i Pippi-boken och sjungit Här kommer Pippi Långstrump... det märks vem som är favorit här hemma just nu, va? Hon är så pass mycket favorit just nu att vi inte ens får sjunga Lilla snigel, Kalle Anka eller Tänk om jag hade en liten apa (som alla tre varit stora favoriter fram till idag...) - då vrålar lilla prinsessan: EEEEEEEEEJJJJJ!!!! och skrynklar på sin lilla näsa för att visa sin avsky, hehe.

Vi har också varit ute i det härliga sensommarvädret och cyklat, och beundrat de lite äldre tjejerna på vår gata när de hoppade rep :-)


Ute på cykeltur i nya "ridbyxorna"

Vi sitter ofta i biblioteket och läser tillsammans



Vad tycks förresten om min nya hårlängd och färg? Jag är själv skeptisk fortfarande, även om chocken börjar släppa lite. Gott och väl 15 cm föll för saxen (inte sen 2003 har jag haft så här kort hår!) och jag har nog aldrig varit så här mörkhårig. Tomas älskar det och hade gärna sett att jag var ännu mörkare...

5 kommentarer:

  1. Jag gillar det!! Och även Vendelas ridbyxor!! Jag vill också ha;) Stor kram

    SvaraRadera
  2. Du är jättefin i "nya" håret!
    Och vilken prinsessa ni har :)
    Ha det bra, kram Maria.

    SvaraRadera
  3. Snygging! Helt perfekt. Vilket höstlyft!

    Svärmor (som också är trogen läsare) och jag tycker att inlägget om Hjalmar var välskrivet och klokt.

    SvaraRadera
  4. Tack alla för snälla kommentarer om hairdo:n, det värmer!

    Annelie: Ja, jag vill med ha ridbyxor, fast minus mina ridlår :-)

    Anna & Annas svärmor: Härligt med positiv feedback...även för en glad amatör med eländig själ ;-) Det värmer också!

    SvaraRadera
  5. Tycker du är jättefin i din nya friss! =)

    SvaraRadera