28 sep. 2010

Äppleplockning

Jag slapp stressa hem idag också, snälla Cornelia ringde och frågade om hon fick gå och hämta Vendela vid 15.30. Perfekt! Jag hann därmed springa in om Lucky little me på Östergatan och köpa nya dagisinneskor till lillan (de rosa från Vincent växte hon tyvärr ur innan vi hann blinka...). Hade först tänkt köpa ett par rosa och ett par röda, så att hon alltid kan vara matchad och fin, men så fanns det världens sötaste små Mary Janes i silverinfärgat skinn från danska En fant (vad är det med danskar? De gör sååå otroligt fina barnkläder och skor!), så dem slog jag till på. Silver och guld matchar ju allt!


När jag kom hem hittade jag lilla tjejen i trädgården med mormor och moster Nela. Det plockades äpplen till äpplekaka, men tyvärr fick vi gå hem innan den var klar - lillan är krasslig igen. På dagis sa de att de inte känt igen hene idag: lynnig, trött och utan aptit. Höstblåsorna är definitivt på tillbakagång, men vid badet ikväll såg jag röda, knottriga utslag på bålen. Hmmmm, vad är det nu då? Femte sjukan?... Jag har som tur är tid hos min husläkare imorgon bitti, så jag tänkte att Vendela får hänga med dit och bli uppkollad.

Mormor och Vendela


Även jag har nu gett upp ballerinorna för säsongen,
stövlarna och nya höstkappan åkte på idag!

Jag passade på att mysa lite med Julian också medan Sophie fixade med tvätten

2 kommentarer:

  1. Hej Alex!

    Är med all säkerhet sån där tredagars feber, eller vad det nu heter. Ett par dagar efter de haft feber så kan de få prickar, men jag tror de bara kan få det en gång! Tråkigt när de är krassliga, dagis bidrar till en hel del vabbande! Vänta bara, snart åker ni oxå på de nya bacillerna!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Thes, hur känns det nu när du är fru? ;-) Är det ett enda rosa skimmer, hihi?

    Ja, femte sjukan eller tredagars febern var det jag gissade på, efter att ha googlat utslag. Känner mig som en usel mamma som lämnat henne på dagis idag! Hon har så låg temp i sig själv från början också, att jag inte tror att dagis reagerar på att hon har hög feber (vilket är från 37,5 för hennes del). Ska som sagt ta med henne imorgon till min läkare och be henne kolla upp henne, sen får vi se om det blir dagis eller mys i soffan imorgon...

    KRAM!

    SvaraRadera