24 sep. 2010

Hej höst!

Förra hösten, så här års, gick jag och Vendela som bäst på babyrytmik på Kulturskolan här i Trelleborg och sjöng:

Hej höst!
Du kom hit med regn och vind.
Hej höst!
Vad du biter i min kind.
Hej höst, höst!
Vad du vacker är.
Hej höst, höst!
Du i rött dig klär...

Vendela älskade sången och jag nynnade på den dagligen.

På väg hem från jobbet idag tänkte jag på den sången igen och började nynna på den eftersom jag la märke till att träden börjat skifta färg. Jag bestämde mig samtidigt för att äntligen ta tag i att förnya den stackars försummade bloggen. Och nu är nya designen klar! Vad tycker ni? Känns det inte som en höstig blogg? :-) Jag har givetvis bara snott en mall och ändrat det jag velat (och kunnat), och fast jag önskar att jag visste hur man gör för att få rubrikbilden på mig och Vendela att bli mindre (tips någon?), så är jag ändå nöjd. Många bloggar har en jättestor bild överst, så att man tvingas scrolla en bit innan man hittar senaste inlägget. Vad tycker ni, stör det er att bilden är gigantisk? Comment away!

xoxo

3 kommentarer:

  1. Hej, Jättefin höstig blogg, men som du skriver så är bilden lite stor. VEt inte så här på direkten hur man ändrar den. Men har du lagt bilden som en gadget eller som en rubrik? Jag har min som en gadget och kan faktiskt inte ändra storleken. Men jag såg att om man lägger den som en rubrik så kan man krympa den till passande storlek! Har inte testat själv. Vet du vad jag menar? :)

    SvaraRadera
  2. Ehhh, nä, hihi :-) Jag har verkligen ingen aning, är så kass på sånt här, egentligen borde jag anlita ngn mer kunnig på området åt mig, men förrutom att bilden blev lite för stor så är jag nöjd i det stora hela :-)

    SvaraRadera
  3. Spökplumpenseptember 27, 2010

    Jättefint med den nya designen. Den översta bilden känns lite väl stor dock.

    Sen vet jag inte om det bara är jag som har det problemet, men sidan är oerhört trög nu. Tar evigheter att scrolla ner i texten.

    Kul med klädparty! Fina kläder men de kändes lite väl murriga för att vara barnkläder. Barn ska ha färg tycker jag. :-)

    Haha vad neggo jag låter, det är inte alls meningen! :-D

    SvaraRadera