23 dec. 2009

Uppesittarmys

I år har jag och Tomas uppesittarmyst på egen hand för första gången. Har man en liten prinsessa som sover allra godast i sin egen säng, och som man vill ska vara på sitt allra soligaste humör på sin första julafton, så är det en lätt uppoffring att göra - även om det frestade lite att gå de hundra meterna bort till mams och paps och ha uppesittarkväll med dem och Danni & Henrik.

Men vi har haft mysigt på egen hand. Vi griljerade skinkan strax innan lillan badades och stoppades om, snarkandes i sin vällingkoma. Griljeringen var ett äventyr i sig, mitt i de 15 minuterna vår lilla skinka skulle stå inne i ugnen hördes en smäll. "Mer snö som rasar från taket", tänkte jag bara. Men sen plingade äggklockan och skinkan skulle plockas ut och provsmakas...






Le Creuset som ska vara så bra...? *Mutter, mutter* Men skinkan var kanongod ändå :-)



Tomas och en trött prinsessa följer spänt griljeringen




Jag med julskinkan och ugnsformen (som den såg ut innan ugnsäventyret)

När prinsessan nattats och skinkan smakats, spelade vi TP fra,för kakelugnen och provsmakade oss igenom lite olika julöler och knäckte lite nötter. Inte så dumt alternativ till Bingolotto :-) ! Nu ska jag snart släcka, i morgon är det julafton. Och inte vilken julafton som helst: Vendelas första!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar