2 dec. 2009

Jodå...

...så att...

Har precis satt en deg på jäsning i kylskåpet (tog mindre än 10 minuter). Sjukt nöjd! Har ju blivit bjuden på nybakat bröd/scones hos mina mammakolleger i mammagruppen, så jag känner liksom pressen :-) I morgon blir det nygräddade grahamsbullar när Annelie med Alvar och Sanna med LykkeLee kommer hit (och kanskeäven Helena med Love?). Hinner jag efter babysimmet i morgon bitti så ska jag även sätta lussebulledeg på jäsning, så att vi kan mumsa på färska lussebullar också. Allt hänger på prinsessan Vendela och hennes tand...

I övrigt har kvällen ägnats åt låååångt bad för mamma Sträng, tillsammans med novembernumret av Mama (som jag snodde av Danni). Gillar tidningen och fundelerar på en prenumeration. Kanske när Femina slutar komma?

Nu ska jag ta min kopp med Kvällsro-te och smyga upp i sängen och läsa ut Julfritt av Grisham. Undrar lite varför jag läser den, jag älskar ju julen!!! Men har man börjat, så får man avsluta.

Natti natti, katti katti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar